Socca s pečenou zeleninou

Socca s pečenou zeleninou

Letní sranda bez lepku, absolutně veganská a zároveň plná svěží chuti. Stála mě tři spáleniny na ruce, ale je tak dobrá, že jí (si) to odpustím. Základem je cizrnová mouka, kterou mám v kuchyni čím dál tím raději – používám ji jako pojivo ve falafelu, na domácí tortilly, ale nejčastěji právě na soccu.

Socca je v podstatě takový placatý chléb s velmi variabilním využitím – bez obložení můžete podávat při grilování k masu nebo zelenině, stejně tak u večerního posezení k sýrům a různým pomazánkám nebo úplně jednoduše jako předkrm. Obložit ji můžete jak na slano, tak na sladko a rozjet tím kolečka své fantazie do vysokých otáček. Naše nejoblíbenější verze je s hummusem a pečenou zeleninou, se spoustou bylinek. Chceme-li na sebe být obzvlášť hodní, sypeme navíc sýrem.

Jde o oblíbené jihofrancouzské jídlo, a v Nice ji najdete v každém druhém street food stánku. To samo o sobě směruje k surovinám, jež můžete použít na obložení, pokud byste se nechtěli řídit naším kuchyňským evergreenem. Pečené papriky, čerstvá i sušená rajčata, různé druhy sýrů, zelené lupení…. Nutno však přiznat, že právě v Nice se socca nejčastěji prodává jen tak.

Socca s pečenou zeleninou

8 porcí (2 placky), 40 minut + odležení těsta

TĚSTO • 320 g cizrnové mouky • 540 ml vody • 3 lžíce olivového oleje + 2 poctivé lžíce na pečení • 1 lžička soli
NÁPLŇ • 600 g libovolné zeleniny (papriky, rajčata, cukety, lilek…)• 3 cibule • 6 stroužků česneku • sůl & pepř • po 1 lžíci čerstvého rozmarýnu a tymiánu • 1 lžíce olivového oleje
HUMMUS • 1 plechovka cizrny (nálev uchovat)• 1 svazek bylinek (ideálně kombinace petržele, tymiánu, bazalky)• 1/2 lžičky soli • 2 lžíce citronové šťávy • 3 lžíce olivového oleje • 1 stroužek česneku • 80 g tahini

1.Nejprve si připravte těsto – všechny suroviny smíchejte metličkou a těsto nechte v chladu alespoň půl hodiny odležet (můžete i přes noc). Mělo by mít konzistenci hustého těsta na palačinky.
2. Horkovzdušnou troubu rozehřejte na 200°C, zeleninu nakrájejte na kostičky o hraně zhruba 2 cm, cibuli na měsíčky a stroužky česneku rozdrťte hranou nože. Vše promíchejte s bylinkami a olivovým olejem a rozprostřete po plechu. Pečte, dokud zelenina nezačne chytat barvu, trvá to cca 20 minut. Vyjměte z trouby a nechte vychladnout.
3. Na hummus rozmixujte všechny suroviny v robotu. Pokud by byl příliš hustý, můžete naředit nálevem z cizrny tak, aby měl krémovou konzistenci. Než budete používat, uložte do chladu.
4. Těsto na soccu si rozdělte na dva díly. Troubu předehřejte na 220°C, poté do ní vložte prázdnou pánev a přepněte na horní gril. Předehřívejte pět minut, poté pánev vyndejte, vlijte 1 poctivou lžíci oleje a 1 díl těsta. Vraťte do trouby pod gril a pečte zhruba 10 minut, dokud nejsou okraje zlatavé. Peče se pouze z jedné strany. Vyjměte z trouby, placku přendejte na mřížku a proces opakujte s druhým dílem těsta.
5. Podávejte ihned, potřené hummusem a obložené pečenou zeleninou nebo jen tak.

Tip: na přemísťování pánve volte rukavice. To jen abyste neskončili s popálenýma rukama, jako autorka receptu. Howgh a pěknou grilovací sezónu! ♥

This Post Has 2 Comments

    1. Terezko, jsem zvědavá na výsledek 🙂

Mám k tomu co říct

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Close Menu